Malicious Apps In Play Store

SSL Sertifikası SEO’yu Nasıl Etkiler?

SSL’in SEO’ya Etkisi

Zirvedeki 10.000 Domain üzerinde yapılan bir araÅŸtırmada tek bir sorunun cevabı arandı.
“Sitelerin kullanmış oldukları SSL Sertifikaları (HTTPS)’ler, Arama Motoru sayfalarındaki sıralama sonuçlarını nasıl etkiler?”
Ä°ÅŸte bu önemli soru için, sitelerin HTTP ve HTTPS üzerinden;
Ulaşılabilirlikleri,
Yönlendirmeleri,
Durum Kodları incelendi.

SSL’in SEO’ya Etkisi AraÅŸtırmasından EdindiÄŸimiz Bilgiler

1-  10 Web sitesinden yalnızca 1 tanesinin kusursuz bir HTTPS kurulumuna sahip olduÄŸu, (Bu makalemizden sonra bu sayının daha fazla olacağını tahmin ediyoruz.)
2-  Analiz edilen web sitelerinin %60’ında HTTPS’in olmadığı,
3-  Her 4 domainden 1’inde, (%23,6) kabul edilmiÅŸ standart HTTPS versiyonlarının uygulanmadığı
4-  Her 4 domainden 1 tanesinde de 301 Kalıcı (Permanent) yönlendirme yerine 302 Geçici(Temporary) yönlendirmeleri kullanıldığı.

SSL / HTTPS’in Önemi Nedir?

Basit bir ifade ile, SSL web sunucuları ile tarayıcınız arasındaki iletiÅŸimin güvenli bir ÅŸekilde kurulmasını saÄŸlayan korumadır.
Ä°nternet, doÄŸal olarak herhangi bir sunucudan gönderilen bir bilginin herhangi bir kiÅŸi tarafından okunabilmesine olanak saÄŸlıyor. Google’da herhangi bir hastalık ile ilgili arama yaptığınızda gördüÄŸünüz bilgileri, aynı ÅŸekilde herhangi bir kiÅŸi de görebilir. HTTPS ise, bu problemi iletiÅŸimi ÅŸifreleme ile sonlandırmakta. HTTPS, web sunucularından yalnızca sizin bilgisayarınız için gönderilen verilerin görülebilmesine olanak saÄŸlamakta.
Buna ek olarak HTTPS, güvenirliÄŸi garanti eden bir mekanizma saÄŸlamaktadır. Adres çubuÄŸunda YeÅŸil renkteki kilit ikonunu gördüÄŸünüz sürece, doÄŸru ve güvenilir sunucuda olduÄŸunuzdan emin olabilirsiniz.

 

 

 

TLS Nedir?

 TLS ise, HTTPS’in ek güvenlik gerçekleÅŸtirmek için kullandığı protokoldür.

SSL / HTTPS’in SEO’ya Etkisi

 HTTPS’i neden önemsememiz gerektiÄŸinin tek ve basit bir cevabı var. O da; Google öyle söylüyor.

Google’a göre HTTPS, Google arama sonuçları sıralamasını etkileyen 200 faktörden bir tanesi. Google’ın, HTTPS’ in benimsenmesini teÅŸvik etmesi, Edward Snowden’ in hükümet gözetimindeki bazı belgelerin sızdırılmasına reaksiyon olarak görülmüÅŸtür.

 HTTPS, bir anda, her bir anahtar için sıralamanızı 1. yapmayacaktır ama, web siteniz diÄŸer web siteleri ile berabere kaldığında, sizin sıralamanızı daha yukarıya çıkaracaktır. Hele ki, son derece rekabetçi anahtarlar için web sitenizin HTTPS’i kesinlikle desteklemesini tavsiye ediyoruz.

Brian Dean’ın 1 Milyon Arama Sonucu Analizinin konusu da, “ HTTPS’in Google’ın ilk sayfasındaki yüksek sıralama ile iliÅŸkisi” ile ilgilidir.

SEO dışında HTTPS farklı bir nedenden dolayı daha önemli hale gelecektir. Yakın gelecekte, doÄŸru HTTP kurulumuna sahip olmayan tüm sayfalarda, Google Chrome tarayıcısı adres çubuÄŸu üzerinde Kırmızı X iÅŸareti olan bir kilit gösterecek olup siteniz, ziyaretçilerinizin gözünde kırılmış, hacklenmiÅŸ bir ÅŸekilde görünecektir. Mozilla Firefox’da büyük bir ihtimalle benzer bir politikayı benimseyecektir.

Peki web sitelerinin HTTPS’i destekleyememelerinin nedeni nedir?

Bunun tek ve geçerli bir sebebi var. O da “Maliyet”.  Sunucu ile tarayıcı arasındaki iletiÅŸimi ÅŸifreleme için, ek donanımlar, SSL sertifikası ve mühendislik ücretleri gibi ek maliyetler gerekmektedir.
Kampanyalı SSL Sertifikalarımızı görmek için tıklayınız.

Mükemmel bir HTTPS Kurulumu Nasıl Olur?

Kısaca HTTPS kurulumu aÅŸamasında yapabileceÄŸiniz farklı hatalardan bahsetmeden önce size Mükemmel HTTPS kurulumunun tarifini yapmak istiyorum.

1 – HTTPS aktif olsa bile, siteniz böyle olmamalıdır.
2 – https://www.cheapssl.com.tr  yanı sıra her iki HTTP URL’ler ( http://cheapssl.com.tr ve http://www.cheapssl.com.tr ) mevcut içerikte tek bir güvenilir sürüme yönlendirilmesi saÄŸlanmalıdır.
3 – Her yönlendirme, içeriÄŸin kanonik versiyonuna açılır.  Bu yönlendirmeler, A’dan B’yedir.

A  →  B

  C   D   B ‘ye deÄŸildir.

4 –    Her yönlendirme, geçici yönlendirme kodları yerine, kalıcı yönlendirme kodlarını kullanmalıdır.

Neden tek bir URL Servis Ä°çeriÄŸiniz olmalı?

Çünkü en fazla link baÄŸlantısı, herhangi bir yönlendirme olmadan sitenizdeki içeriÄŸin, direkt linklendiÄŸinde alınmakta. Ä°nsanlar aÅŸağıdakileri yaparak sitenizi normal olarak linkliyorlar.

1 – Web sitenizi ziyaret ederek,
2 – Adres çubuklarında her ne içerik kopyalarsa,
3 – Ve bu içerikleri WordPress’e yapıştırırsa.

  • Sadece tek bir sunum içeriÄŸi URL’ine sahip olduÄŸunuzda, tüm baÄŸlantıların %95’inin doÄŸru içeriÄŸe yönlendirildiÄŸinden emin olursunuz.
  • Kanonik versiyona yönlendirilmiÅŸ her bir URL ile de, geriye kalan %5’lik link baÄŸlantılarının %90’ını almış olursunuz.

Sitenizin Her Yerinde Kalıcı Yönlendirmeler Kullandığınızdan Emin Olun

Yapılan araÅŸtırmalarda, en yaygın hatanın Geçici Yönlendirme (Temporary) kullanımı olduÄŸunu görülmüÅŸtür.
AraÅŸtırmaya katılan web sitelerinin neredeyse çeyreÄŸi (%23,02), Geçici Yönlendirmeyi (temporary) kullanmaktadır.
Bu oldukça yanlış bir uygulamadır.
Sayfalarınızı yönlendirdiÄŸiniz zaman, sadece Kalıcı Yönlendirmelerin (Permanent) kullanılması gerekmektedir. En iyi link baÄŸlantılarına götüren tek ve güvenilir yol, Kalıcı Yönlendirmelerin kullanılmasından geçer.

    Kalıcı Yönlendirmeler, arama motoruna “ Yeni bir adrese taşındık. Ä°leride bizi yeni adresimizi bulacaksın ” derken, Geçici Yönlendirmeler ise, “Aslında buradayız ama tavandan su sızıyordu. Sorunu çözmek için çalışıyoruz. Bir dahaki geliÅŸinde burada olacağız. Bu arada bize ulaÅŸmak istersen bu adresten ulaÅŸabilirsin” demektedir.

Web sitenizde geçici yönlendirmelerin olup olmadığını görmek için  SSL SEO Kontrol aracını kullanabilir, ya da tarayıcınızda da manuel olarak aÅŸağıdakileri yapabilirsiniz.

 

1- Tarayıcınızı açın ve GeliÅŸtirici araçlarını açın. (Google Chrome kullandığınızı varsayıyorum.)

2-GeliÅŸtirici araçlarından Network sekmesine geçin.

3- Adres çubuÄŸuna, test etmek istediÄŸiniz URL’i yazın ve

4 – Listenin en üstünde, durum kodu 300 ile 399 arasında satırlar görünecektir.

 

EÄŸer 302 yönlendirmeleri burada görünüyorsa, link baÄŸlantılarınız süzülüyordur. Mümkün olanları 301 yönlendirmeleri ile deÄŸiÅŸtirin. Ayrıca giriÅŸlerin üzerine tıklayarak detaylı bir ÅŸekilde de inceleyebilirsiniz. EÄŸer bir Apache serverda çalışıyorsanız ve biraz da teknik bilginiz varsa, tüm sayfalarınızı Root adres defterindeki  .htacess dosyasından tek bir adrese kolayca yönlendirebilirsiniz.

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)$ https://sizin-domaininiz.com/$1  (R=301)
</IfModule>

Bu kural ilk baÅŸta öyle karmaşık gibi gözükse de aslında o kadar da büyütmeye gerek yok. Tek yaptığı tüm sayfaları bir adrese yönlendirerek,
servera 301 yönlendirmelerini kullanılmasını söylemek.

EÄŸer yeterince teknik bilginiz yok ve WordPress kullanıyorsanız, bir yönlendirme eklentisikullanabilirsiniz.

Tüm Yönlendirmelerin DoÄŸruca Ä°lgili Ä°çeriÄŸe Yönlendirilmesi

Kalıcı yönlendirmeleri kullansanız bile, yönlendirme aÅŸamasında bazı link baÄŸlantılarını kaybedebilirsiniz. Google, asla yeni bir yere geçerken, link baÄŸlantılarınızın %100’ünü getirmez. GetirdiÄŸi %90 gibidir. Peki yığdığınız yönlendirmeler arttığında ne olur?

Örnek olarak;
http://cheapssl.com.tr → https://cheapssl.com.tr  https://www.cheapssl.com.tr

Bu yönlendirmede 301 yönlendirmeleri kullanılır. Bu gayet iyi ama, bu 2 yönlendirme ile, tek yönlendirmede kaybedilecek link baÄŸlantısından daha fazlası kaybedilecektir. Bu kaybın dışında, ayrıca tarayıcı 2 talep yerine 3 talep yapacak, bu da sitenin daha yavaÅŸ yüklenmesine neden olacaktır. Site açılış hızının Google tarafından ne kadar önemli olduÄŸunu bilmeyen yoktur. Bu ÅŸekildeki bir yönlendirme, Google tarafında, aldığı cezayı 2 katına çıkarmasına sebep olacaktır. Ayrıca yavaÅŸ siteler, daha düÅŸük dönüÅŸüm oranına sahiptir. Fazladan yapılan yönlendirmeler, hem SEO’nuzun hem de satışlarınızın düÅŸmesine neden olacaktır.  Herhangi bir problem yaÅŸamamanız için yukarıda anlattığımız bir kaç adımla, kolayca çözüm bulabilirsiniz. Sadece durum kodu 3 ile baÅŸlayan satırlara bakmanız yeterli olacaktır.
Yönlendirme zincirlerinin, yönlendirme döngüsü ÅŸeklinde çok harika bir yöntemi vardır. Bu yönlendirmeler, sonsuza kadar hiç bitmeden devam eden yönlendirme ÅŸekilleridir.

     …

ÇoÄŸu tarayıcının yönlendirme döngülerini anlayamaması, çözülmesi zor bir problemdir. Bu yönlendirmeler, 100.000 URL’den oluÅŸan bir döngü bile olabilir.

SSL HTTPS’in SEO’ya Olan Etkisi AraÅŸtırması Sonucunda

Zirvedeki 10.000 web sitesi üzerinden yapılan analiz sonucunda ÅŸu kanıya varabiliriz. HTTPSSEO’cuların ve benzer site yöneticilerinin ihmal edilmiÅŸ üvey çocuÄŸu gibidir.
Bu analiz öncesindeki düÅŸüncelerin çoÄŸu, “HTTPS’i destekleyen sitelerin sayısı, tüm sitelerin %70’i kadardır” ÅŸeklinde olsa da, bu analiz sonrasında, neredeyse %70’inin HTTPS’i desteklemediÄŸiniöÄŸrenmiÅŸ oluyoruz. EÄŸer sitenizde HTTPS aktif deÄŸilse Google, aktif etmeniz için ileride daha fazla teÅŸvik saÄŸlayacağına emin olabilirsiniz.